Moeilijk verstaanbaar Gedrag en Welbevinden in de klas

scholing & training

Verdiep je pedagogische kijk op gedrag en welbevinden in de klas

In deze training gaat het over moeilijk verstaanbaar gedrag en welbevinden in de klas. Voor het doorgronden van gedrag en welbevinden kijken we naar de werking van ons brein. Je leert te kijken naar de lagen waaruit gedrag ontstaat. Ook zoomen we in op de vier ontwikkelkrachten die van invloed zijn op ons gedrag en het welbevinden: zelfvertrouwen, doelgerichtheid, veerkracht en zelfinzicht.

Hét antwoord op moeilijk verstaanbaar gedrag in de klas!

Onderwijspraktijk

Vanuit nieuwe wetenschappelijke inzichten maken we een vertaling naar jouw eigen onderwijspraktijk. In de trainingen krijgt je praktische handvatten aangereikt die jouw leraargedrag duurzaam effectiever maken. Je verdiept jouw pedagogische kijk op gedrag en welbevinden van leerlingen en jezelf.

Modules moeilijk verstaanbaar Gedrag en Welbevinden in de klas:

  • Basis-licentie Gedrag en Welbevinden | 1
  • Gevorderd-licentie Gedrag en Welbevinden | 2
  • Expert-licentie Gedrag en Welbevinden | 3

Elke module bestaat uit twee opleidingsdagen. De opleidingsdagen zijn in Amersfoort [op loopafstand van het centraal station]. Een overzicht van de tarieven van de diverse trainingen vind je op onze tarievenkaart. Vanaf 6 deelnemers kan de training op de eigen locatie worden gehouden.

Neem voor informatie over maatwerktrainingen of trainingen op eigen locatie contact met ons op.

Doelgroep

Schoolteams, individuele leraren, docenten, professionals die binnen de organisatie een voortrekkersrol willen vervullen, zoals interne begeleiders, zorgcoördinatoren, directies of bouwcoördinatoren.

Opbrengsten

Met het volgen en implementeren van de training Gedrag en Welbevinden in de klas worden de onderstaande resultaatdoelen behaald:

  • Jij hebt meer inzicht in moeilijk verstaanbaar gedrag en kan hier beter op reageren en anticiperen.
  • De leerlingen voelen zich meer gezien en gehoord door jou.
  • Het pedagogisch klimaat in jouw klas wordt positief beïnvloed.
  • Jij en je leerlingen verstevigen de ontwikkelkrachten zelfvertrouwen, doelgerichtheid, veerkracht en zelfinzicht.
  • Jij en je leerlingen ervaren een hogere mate van welbevinden.
  • Het potentieel leerrendement van de leerlingen wordt optimaal benut.
Aanmelden Meer informatie aanvragen
Tags: op maat – po – vo – handelingsperspectief – gedrag – welbevinden – pedagogisch klimaat – formatief observeren en handelen – prikkelverwerking – breinkennis – ontwikkeltaal – klassenklimaat – pedagogische tact – onderwijs
Wim BieldermanMoeilijk verstaanbaar Gedrag en Welbevinden in de klas